Highlights

Cursus hechten

Eind oktober 2018 heeft de Doktersacademie, in samenwerking met de Werkgroep Deskundigheidsbevordering voor Doktersassistenten (WD-DA), voor het eerst een cursus hechten georganiseerd voor doktersassistenten. Kleine verrichtingen vinden namelijk steeds meer plaats in de huisartsenpraktijk. De doktersassistente is hierbij vaak de helpende hand. Eenvoudige wonden kan de doktersassistente zelf, in opdracht van de huisarts, hechten of plakken. Huisarts Luit-Jan Lukkes geeft met deze cursus onder meer uitleg over het beoordelen en hechten van eenvoudige wonden.

Texelcursus

In het najaar van 2018 hebben veel Friese huisartsen voor de 25e keer mogen genieten van een prachtige Texelcursus. Onder het motto ‘Niet zonder ons’ werd er vier weken lang een mooie en afwisselende nascholing georganiseerd door de Texelcommissie, waarbij alle aspecten van het boeiende huisartsenvak aan de orde kwamen. Het gevarieerde aanbod in onderwerpen en werkvormen werd door de deelnemers ook bij deze jubileumeditie van de Texelcursus weer hoog gewaardeerd met maar liefst een 9 gemiddeld!

Meer kwaliteit kunnen bieden aan de patiënt in de praktijk

Avatar
Charlotte Hilbers

Medewerker deskundigheidsbevordering

Ik ben Charlotte Hilbers en werk alweer bijna een jaar bij de Doktersacademie. Sinds kort heb ik een vaste aanstelling. Een belangrijke taak van mij is het plaatsen van de cursussen op de website van de Doktersacademie. Dat is het meest zichtbare deel van ons werk. Maar er komt natuurlijk meer kijken bij het organiseren van een cursus: bijvoorbeeld het inventariseren van de wensen van onze opdrachtgevers, het zoeken van een locatie en een goede docent en het aanvragen van accreditatie (heel belangrijk voor alle cursisten!). De meeste cursussen worden goed bezocht en goed beoordeeld. Zo kunnen wij ons aanbod handhaven en zelfs uitbreiden. En daar gaat het om. Dat onze klanten, dankzij de cursussen, nog meer kwaliteit kunnen bieden aan de patiënt in de praktijk.

Toekomst

Met een grote variëteit aan scholingen stimuleert en inspireert Doktersacademie professionals in de huisartsenzorg in Friesland. Het scholingsaanbod is vernieuwend. Zoals de cursus hechten, die eind 2018 voor het eerst voor doktersassistenten werd georganiseerd. Hierdoor blijven de zorgprofessionals goed op de hoogte van de ontwikkelingen in hun vakgebied. Extra voordeel: de scholingen zijn een mooie ontmoetingsplek.

Cijfers

Aantal scholingen

Aantal deelnemers

Icon